Pages

Thursday, August 1, 2019

Beyond Supply Chains - Empowering Responsible Value Chains

Over the past few years there has been mounting pressure on global supply chain directors not only to increase supply chain performance for commercial gain but also to ensure that their supply chains are having a positive social impact, which the World Economic Forum define as their impact on the environment and their ability to improve local economic activity.

Major catastrophes such as the Rana Plaza factory collapse in Bangladesh in 2013, and evidence of child labour and unsafe working conditions in the extended supply chains of multinationals, have put significant pressure on chief supply chain officers to adopt responsible supply chain behaviors.

The Beyond Supply Chains report, created in collaboration with Accenture, has identified a set of companies that are implementing world-class supply chain practices that are best in class from a commercial perspective, while also improving environmental impact and local economic conditions – building “ethical supply chains”.

We call this the “triple supply chain advantage”.Beyond Supply Chains identifies a set of 31 proven supply chain practices. The report shows that companies applying these practices can increase revenue by up to 20% for responsible products, reduce supply chain costs from 9%-16% and increase brand value by 15%-30%.

Adopting the triple advantage can also shrink carbon footprint by up to 22% while enabling companies to contribute to local development.

--

Selama beberapa tahun terakhir telah ada tekanan yang meningkat pada direktur rantai pasokan global tidak hanya untuk meningkatkan kinerja rantai pasokan untuk keuntungan komersial tetapi juga untuk memastikan bahwa rantai pasokan mereka memiliki dampak sosial yang positif, yang didefinisikan Forum Ekonomi Dunia sebagai dampaknya terhadap lingkungan dan kemampuan mereka untuk meningkatkan kegiatan ekonomi lokal.

Bencana besar seperti keruntuhan pabrik Rana Plaza di Bangladesh pada 2013, dan bukti pekerja anak dan kondisi kerja yang tidak aman dalam rantai pasokan multinasional yang diperpanjang, telah memberikan tekanan signifikan pada kepala petugas rantai pasokan untuk mengadopsi perilaku rantai pasokan yang bertanggung jawab.

Laporan Chains, yang dibuat bekerja sama dengan Accenture, telah mengidentifikasi serangkaian perusahaan yang menerapkan praktik rantai pasokan kelas dunia yang terbaik di kelasnya dari perspektif komersial, sementara juga meningkatkan dampak lingkungan dan kondisi ekonomi lokal - membangun "rantai pasokan etis" . Kami menyebutnya "keunggulan tiga rantai pasokan".

Rantai Pasokan Di Luar mengidentifikasi serangkaian praktik rantai pasokan yang terbukti. Laporan tersebut menunjukkan bahwa perusahaan yang menerapkan praktik-praktik ini dapat meningkatkan pendapatan hingga 20% untuk produk yang bertanggung jawab, mengurangi biaya rantai pasokan dari 9% -16% dan meningkatkan nilai merek hingga 15% -30%.

Menerapkan keuntungan tiga juga dapat mengecilkan jejak karbon hingga 22% sementara memungkinkan perusahaan untuk berkontribusi pada pengembangan lokal.


Sumber :
https://www.weforum.org/reports/beyond-supply-chains-empowering-responsible-value-chains

No comments:

Post a Comment

Related Posts